Un exemplar de Dacia Duster cu accesorii pentru off-road costă 42.800 de euro în Germania. Care sunt modificările care au urcat prețul atât de mult?
Dacia Duster este foarte apreciată la nivel european, nu doar în România. SUV-ul autohton a fost un succes pentru Dacia încă de la prima generație, fiind lăudat pentru capabilitățile bune în teren, dar și pentru raportul preț-calitate. Nu a fost niciodată un SUV premium sau un super off-roader, dar Dacia Duster a adunat o bază de fani care își modifică mașinile și merg cu ele în locuri în care nu multe SUV-uri mai bine dotate se pot lăuda că ajung.
Bineînțeles, aceste modificări costă destul de mult, mai ales dacă sunt făcute așa cum trebuie, dar există destui pasionați care investesc timp și bani în mașinile lor și chiar ajung la niște proiecte interesante.
Am găsit această mașină listată la vânzare pe Mobile.de, în Germania. Conform anunțului, avem de-a face cu o Dacia Duster în echipare Extreme, cu motorul de 1,3 litri, pe benzină, ce produce 150 CP. Motorul este conectat la o transmisie manuală cu șase trepte de viteză, iar transmisia integrală nu putea să lipsească de pun Duster cu pretenții de off-road.
La prima vedere, am putea spune că este un model facelift, dar nu este. Grila i-a fost montată ulterior, nu are farurile cu inserții albe, iar comenzile oglinzilor electrice sunt încă pe bord, nu pe fața de ușă, așa cum ar trebuie să fie la noile modele Duster. Nu este o mașină cu muți kilometri, în anunț se precizează că a parcurs doar 9.500 de kilometri până acum. Este o mașină aproape nouă.
Mașina a primit destule modificări, atât estetice, cât și funcționale. Dusterul a fost echipat cu amortizoare de la Bilstein, frâne mai performante cu discuri ventilate și perforate și plăcuțe de frână ceramice. Acestea sunt acompaniate de un set de jante robuste cu anvelope all-terrain.
La exterior, mașina este dotată atât cu protecții din plastic pentru caroserie, cât și cu scuturi metalice montate de dedesubt, menite să protejeze componentele vitale, precum baia de ulei, transmisia sau diferențialul punții spate. De asemenea, mașina a primit și un sistem de evacuare din inox cu evacuări duble.
Este un proiect interesant, dar oare chiar merită aproape 20.000 de euro în plus față de un Duster complet echipat. Ați cumpăra o mașină de genul, gata modificată, sau v-ați ocupa personal de modificări?